Madre Irene laat ons weten dat tijdens de eerste week van de schoolvakantie in juli er een aantal jongeren vanuit Lima met de nonnen meegekomen waren naar het kindertehuis.

Zij deden ervaring op in vrijwilligerswerk. De meiden in het kindertehuis konden daardoor zien hoe deze jongeren hun tijd gaven om mensen die het nodig hebben te helpen en een klein presentje te geven, zij het in de vorm van kleding of voedsel. Daarnaast deden ze zang en theater met de meiden van het kindertehuis.

In de tweede week van de schoolvakantie hadden ze bezoek van Italiaanse vrijwilligers. Ze zijn met hun naar het bekende Llanganuco meer in de bergen van Huaraz geweest. Het was voor de meisjes een beloning voor hun goede studieresultaten en natuurlijk hebben ze er erg van genoten.

Ook was er in de vakantieperiode extra tijd voor volley- en basketbal en hielpen de meiden mee in de moestuin, zoals Virna op de foto.

Tenslotte vierde Milagros in de vakantie haar 15e verjaardag, een feestje dat Virna met haar mee mocht vieren.