Voor het tweede jaar op rij was eetlokaal “De Vrolijkheid” uitgenodigd om mee te doen aan de feestelijke activiteiten ter ere van het jubileum van de “Antonio Raimondi” school. Projectcoördinator Clarita vertelt hierover:

Sporttoernooi

Net zoals vorig jaar waren onze jongeren erg enthousiast om deel te nemen aan het sporttoernooi van de school. Een groep van jongens en meisjes organiseerde zich en vormden een volley- en een voetbalteam. Tijdens de inauguratie van het sporttoernooi liepen we mee met het vaandel van Stichting Wees Kind en met balonnen en gekleurde versiering in onze handen. De jongeren liepen met veel energie mee en lieten gedurende de gehele route enthousiast van zich horen.

In totaal deden we aan vier wedstrijden mee, twee in voetbal en twee in volleybal. Beide teams wonnen één wedstrijd en verloren er één. Dat mocht de pret niet drukken want het was leuk om deel te nemen en met elkaar deze leuke momenten te delen, zowel voor de jongeren als voor de docenten en het team.

Onze jongeren zijn niet de allerbeste van de school in volley- of voetbal maar het plezier, de opgewektheid en inzet tijdens elke wedstrijd was indrukwekkend. Dus ondanks dat we niet gewonnen hebben, of tot de finale zijn gekomen, hebben we genoten van een tijd waarin er veel ruimte was voor vriendschap en om met elkaar te delen.

Dansoptreden
De kinderen wilden maar al te graag weer een dansoptreden doen.  Ik dacht dat alleen de meisjes wilden meedoen, maar nee, er deden ook zes jongens mee! We kozen voor de Marinera dans, ik heb videos gezocht en daar eerst zelf mee geoefend. Het moeilijkste was om de passen voor de mannen te leren.

Nadat ik een choreografie had opgesteld, begonnen we met het oefenen. Na veel oefenen waren we er klaar voor en was het tijd voor de opvoering. Zoals altijd maakten de kinderen me heel trots, ze dansten heel goed en elegant. Verschillende docenten feliciteerden ons met het resultaat.

Kenniswedstrijd
Ik was gevraagd om mee te helpen met deze wedstrijd. Het vond plaats op een zaterdag, er deden veel leerlingen mee van scholen; er waren leerlingen uit Caraz, Ticapampa, Casma en nog enkele andere plaatsen.

Het mooie en leuke van deze activiteit was dat ik de kinderen van de 3e klas begeleidde die dag. In deze groep nam Juan als vertegenwoordiger van de Antonio Raimondi school deel, hij is één van de kinderen uit ons eetlokaal. Ik voelde me erg trots en blij dat hij deelnam. Na afloop van het examen vertelde hij dat hij moest werken, hij verkoopt fruit op de markt in Huaraz.

Festival van typische dans en kleding
De afsluitende activiteit was een festival van typische dans en eten. Ik was door de docenten gevraagd om deel te nemen in hun groep.

We oefenden verschillende dagen en uiteindelijk deden er ook leerlingen mee in onze groep. Het oefenen is één ding maar op de dag van de opvoering waren we allemaal erg zenuwachtig. Zo voelde ik opnieuw weer wat ik vergeten was: dat het niet gemakkelijk is om voor zoveel mensen een dans op te voeren. Daarmee verplaatste ik me ook in mijn kinderen die de marinera dans op hadden gevoerd. Het was goed om mee te maken en het geeft ook een gevoel van levendigheid, jong zijn en actief zijn!

De deelname aan de jubileumactiviteiten was wederom een succes! Ontzettend bedankt aan iedereen die dit heeft mogelijk gemaakt voor eetlokaal “De Vrolijkheid”.

SWK Nieuws